+49 1520 7369073
[bunq]
Beste klant,
Wegens een veiligheidsupdate ben je verplicht je rekening bij ons te valideren. Doe dit direct via beveiligingsapp.com
🚨 Scam attempts from German phone number
MMarekChamp
@New-Mandarin-Gazelle-3465044923#284952 yes that's a scam. Please stay safe
marcelAce
ik kreeg gisteren ook zoiets, meteen verwijderd
Volgens mij is dat het gevolg van de openbaarheid van onze telefoonnummers. Iedereen met een databestand met telefoonnummers kan zien wie er een bunq rekening heeft. Om te beginnen alle mensen in mijn eigen adresboek. En al die lijsten die telemarketeers gebruiken. Ik zou willen dat ik dat uit kon schakelen. Het is vragen om problemen. Ik wacht al bijna 2 weken om met mijn nieuw aangeschafte zakelijke bankrekening te kunnen werken (niks 5 minuten zoals voorgespiegeld). Als je dan al bijna 2 weken niets hoort ondanks alle vragen die je via de app stelt en nergens een telefoonnummer vindt, ben je snel geneigd in te gaan op een sms-je met vragen over je account. Zeker omdat de app een erg drukke vormgeving heeft die de overzichtelijkheid niet ten goede komen. Daar moet ik erg aan wennen. Ik realiseer me dat ik deze eerste weken bij bunq erg chaotisch vind en waardoor ik kennelijk vatbaar ben voor dit soort fishing sms-jes. Waar ik dus prompt intuinde (Ha, eindelijk een reacteie van bunq!), hetgeen me eigenlijk nooit overkomt. Gelukkig werd de site onmiddellijk geblokkeerd.
AA.G.I.Rookie
Ik heb vandaag hetzelfde bericht ontvangen met hetzelfde Duitse nummer. Nergens op geklikt maar wel gemeld bij BUNQ Support.
- Edited
Hey @New-Mandarin-Gazelle-3465044923#284952, @Marek-Blue-Badger#284953, @beekie#284954, @New-Apricot-Jackal-169120338#284957, @Anna-Magenta-Badger#284971 👋
Thank you for bringing this to our attention. In addition to posting it here, we kindly request that you also submit your report through bunq.com/report. This ensures that our team can promptly investigate and address the issue.
Please be aware that bunq will exclusively request your personal information within the official bunq app or, on rare occasions, via email using domains listed here. Your security and privacy are of utmost importance to us 🙏
Peter BWizard
@New-Apricot-Jackal-169120338#284957 Volgens mij is dat het gevolg van de openbaarheid van onze telefoonnummers. Iedereen met een databestand met telefoonnummers kan zien wie er een bunq rekening heeft. Om te beginnen alle mensen in mijn eigen adresboek. En al die lijsten die telemarketeers gebruiken. Ik zou willen dat ik dat uit kon schakelen. Het is vragen om problemen.
Dit kan je uitschakelen door bij het desbetreffende subaccount onder ⚙️ > Aliassen je telefoonnummer te verwijderen