• Ask the Community
  • 🇳🇱 Bank statement without my actual name on it

Is het mogelijk dat de andere partij niet mijn naam op zijn of haar bankafschrift ziet? Maar bijvoorbeeld een tweede naam die ik kan opgeven of bijvoorbeeld een nummer of iets? Zodat mijn gegevens anoniem blijven?

UR

@Onisimus-Azure-Leopard#42361 Afaik niet, tegen de bankregels ;) en daar heeft bunq zich ook aan te houden.

@Onisimus-Azure-Leopard#42361 Nope. Dat is niet mogelijk. 🙂

John Do changed the title to Bank statement without my actual name on it .

@Onisimus-Azure-Leopard#42361 Hi 👋🏼 Onisimus,

I'm somewhat curious in what situation you want to use this!

Bastiaan changed the title to 🇳🇱 Bank statement without my actual name on it .

Een tweede naam opgeven die niet van jezelf is heet frauderen.

@Raymon-Purple-Turtle#42413 Nee hoor, want een bankafschrift heeft geen juridische status.

@JohnDo#42414 Maar als jij een vervalst afschrift gebruikt om bijvoorbeeld iets te moeten bewijzen dan is dat wel degelijk frauderen. Ik begrijp TS overigens wel mbt privacy. Is het misschien een mogelijkheid je naam door te strepen ipv een fictieve naam te gebruiken?

I don't feel that OP is actually seeking to alter a bank statement, but rather influence the data that gets sent along with a wire transfer. Potential use case: buying dog food on Marktplaats and preferring not to send your full name, but just your first name or even a nickname. Don't think that's possible or allowed though, but it's a much more innocent request than trying to alter your own bank statements :)

Ik dacht misschien kan je net zoals bij Paypal een e-mail adres opgeven om het geld over te maken. Iets in die trant bedoel ik.

Write a Reply...