• Ask the Community
  • Feedback daily ATM limit changes

@Heiko-Hartwig#224001 Heute nachmittag :

In letzter Zeit haben wir festgestellt, dass der Bedarf an Bargeld abgenommen hat, weil die Menschen bevorzugt sichere und kontaktlose Zahlungen nutzen. Aus diesem Grund senken wir das Tageslimit für Abhebungen von Bargeld an Geldautomaten auf 250€/Person pro Tag. Natürlich unterstützen wir nach wie vor die gängigen Überweisungs- und Bezahlmethoden, falls du eine größere Zahlung versenden musst.
Diese Änderung tritt in Kraft, ab morgen.

@Heiko-Hartwig#224001 Ich habe die Mail bisher ebenfalls nicht erhalten.

Selbst 500€ war ja schon ein niedriges Limit, finde es auch nicht gut es noch weiter zu senken :/ tja

@New-Navy-Shark-4022857321#224014 ....und es waren 500€ pro Karte. Die 250€ gelten pro Person.

Na vor allem war es früher so dass mein ein limit pro Karte über 500€ hatte. Da ich 3 habe, waren 1500€ möglich.
          Jetzt liest sich das so,dass nur 250€ pro Tag und Person gilt.

Je suis tout à fait d’accord. Nous sommes en train de nous faire arnaquer. Quelle honte !

Moi qui pensait que chez bunq on était libre, 250 euros par jour ça se rapproche d'une banque standard.
              Dans 6 mois vous allez nous dire qu'on peut payer seulement 2.000 euros par jour ?
              C'est n'importe quoi vraiment !!!

Finde ich sehr schade vor allem bin ich supergreen Kunde und zahle 16,99€ im Monat und dann das
                Bin leider etwas enttäuscht 😞

Belachelijk! Ik kom net terug uit Zuid Amerika, daar is alles cash... Al tijden niks nieuws meer bij bunq vervolgens wel de prijzen omhoog. Dan het aantal gratis opnames omlaag en nu ook nog de hoeveelheid van €1500 per dag omlaag naar €250. Dit geeft me niet echt een gevoel van vrijheid. bunq, bank of the restricted...

Zelf gebruik ik idd amper tot geen contant geld, maar ik vind het wel erg zorgelijk dat belangrijke wijzigingen zonder aankondiging zomaar worden doorgevoerd. Het staat me bij dat belangrijke wijzigingen of contractsaanpassingen sowieso ten minste 3 maanden van tevoren aangegeven moeten worden, maar minimaal 14 dagen zou al handig zijn.

Als ik nu vandaag laten we zeggen 300 euro cash nodig heb voor een aankoop in huis, ben je gewoon totaal de Sjaak wanneer je er van uit ging dat je dit voor aankoop wel even kon pinnen uit de muur. Wijzigingen zijn niet tegen te gaan, maar laat het op zijn minst enige tijd van tevoren weten.

Hoewel deze wijziging voor mij persoonlijk zoals hierboven aangegeven gelukkig amper impact heeft, laat het wel zien dat je helaas niet op bunq kunt vertrouwen. Wat nou als bunq bijvoorbeeld besluit om van de een op andere dag besluit om gedag te zeggen tegen iDeal als betaalmethode op bunq.me ? Eerlijk gezegd zou het me helaas niets verbazen als een wijziging als dat ook zonder enige aankondiging vooraf doorgevoerd zal worden...

Selbst 500€ vorher war ein mehr als knappes Limit. Mit einem noch kleineren Limit von 250€ kann ich persönlich nichts mehr anfangen.

Die Ideen zu Bunqs Beginn waren gut, jetzt kommt nicht mehr hilfreiches raus. Bedeutet für mich und meinen Mann doch lieber woanders hin. Fünf Jahre sollen wohl genug sein. Sorry, aber bevormunden lassen - so nicht mehr …

Ik word hier helemaal gek van.... Nu gebruik ik al twee rekeningen om aan mijn contant geld te komen als ondernemer omdat ik soms bedragen contant moet afrekenen. En ik ben zojuist naar de concurrentie geduwd.

Ik ben geraakt... Ben een trouwe bunqer maar bunq houdt niet van mij als klant. Ik wordt al twee jaar gestraft met niet logische activiteiten bij bunq. En dit is het ergste! Boven op het feit dat ik nu hele creatieve manieren moet vinden om geld op mijn rekening te storten.

• bunq maakt me even misselijk -
                          De tijd is gekomen om te kijken naar Alternatieven.

Das ist echt eine Unverschämtheit von bunq. Von jetzt auf gleich das Limit von 1500€ auf 250€ pro Tag zu reduzieren. Wo sind wir denn?
                          Danke bunq, aber werde mich wohl auch nach einer anderen Bank umschauen. Hier wird man nur noch verarscht!

@DanielL#224016 Het was 500 per account... Ik gebruikt twee accounts als ik 800 contant moet hebben. En dat was al irritant voor de boekhouder.

@Marco9889#224027 Ik ben heel erg teleurgesteld.... ik betaal me blauw voor saus. Ik ga even naar *** kijken

*** is een mogelijk optie die we vandaag even gaan bekijken. Ik ben heel erg teleurgesteld.... Goedkoop is duurkoop zeggen ze.... Nou dit mag wel blijken nu we hier zijn beland.

It's not allowed to promote 3rd parties on bunq Together. References are hidden in line with our community guidelines.

@Melanatednl#224039 Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Meer dan 250 pinnen, is niet meteen fraude. Zo moet ik volgende week iemand meer dan 250 euro cash betalen en daarvoor moet ik kennelijk over meerdere dagen gaan pinnen. Kennelijk zeg ik, want dit gaat vandaag al in en ik heb geen bericht gekregen van bunq zelf. Een dergelijk belangrijke verandering die binnen 24 uur ingaat, moet ik lezen op dit forum. Niet oké.
                                  Daarnaast, ik ben geen fraudeur, maar heb soms wel in een keer meer dan 250 euro nodig. Ook in het buitenland, denk aan Duitsland waar cash nog meer de norm is.
                                  Dus, bunq laat de klant zelf de limiet bepalen, maar bepaal dat niet voor mij onder het mom dat het dan wel fraude zal zijn en ik moet worden beschermd. Waar ben je mee bezig?
                                  Ik was tevreden over bunq, maar de wispelturigheid van de laatste maanden, baart mij echt zorgen als klant (regelmatig aanpassen en hernoemen producten, prijsverhoging zonder aantoonbare verbetering, beperken gratis pinnen en terstond bepalen dat ik maar 250 euro cash mag opnemen).

@Ansie#224046 Compleet mee eens.... Ik kan het niet verwerken. Ik betaal de rekening voor gemakzucht maar het wordt me helemaal niet makkelijk gemaakt. Ik ben ondernemer en moet kunnen ondernemen. Al die fraude en oplichting praktijken moeten ze proberen te remmen VOOR het gebeurd door nieuwe klanten beter te screenen. Maar je kan niet de huidige ondernemingsklimaat afremmen door een niet complete ideologie. Het lijkt de VVD wel.... Complete chaos verpakt als service voor het volk.