• Can I link the metal card to an account?

Kan ik de metal card koppelen aan een rekening, zoals een gewone bunq betaalpas? Ik kan daarover niets vinden in de beschrijvingen.

Ik wil de kosten die ik met de kaart maak namelijk aan één specifieke rekening koppelen.

@Philippe-TC#200752 Ja, je kan bij bunq elke kaart aan elke rekening koppelen. Dat is bij de metal card niet anders. Als je de metal card niet aan een rekening zou kunnen koppelen, zou de kaart ook geen saldo hebben om te gebruiken.

Dank je @pbruins84 voor je antwoord. Heb je zelf een metal card waarmee je deze ervaring hebt?

Ik zou idd ook verwachten dat die kaart te koppelen is, maar bij alle beschrijvingen van die kaart staat nou net dít niet vermeld.

Zie bijvoorbeeld deze beschrijving, waarbij uitvoerig wordt verteld hoe je de kaart van geld kunt voorzien. Maar als de kaart aan een rekening is gekoppeld, hoef je die toch niet van geld te voorzien?
      https://together.bunq.com/d/2933-how-do-i-deposit-money-or-transfer-funds-to-my-account

@Philippe-TC#200765 Ja, ik heb zelf ook een Metal Card.

Het artikel waar je naar linkt laat juist allemaal voorbeelden zien van hoe je geld op een rekening zet, niet hoe je geld op een kaart zet.

@pbruins84#200767 Je hebt gelijk, ik heb de verkeerde link gepost. Als ik op deze pagina kijk met de FAQ van de metal card, dan zie ik die koppelmogelijkheid ook niet.
          https://together.bunq.com/d/23280-bunq-metal-card-faqs

Sterker nog: er wordt alleen gesproken over ‘adding money to the card’, niet bij de rekening:

How can I add money to the Metal Card?
          We offer multiple, convenient options for adding money to your Metal Card. Our most recent is the credit and debit card top-up, but you can also use iDEAL, SOFORT, and IBAN transfers, as well as cash and TransferWise deposits. You can find more info at this page.

Wonderlijk dus....

@Philippe-TC#200771

Voorheen was de Metal Card ook los verkrijgbaar. Sommige FAQ teksten zijn wellicht nog een beetje gedateerd. Alle bunq passen werken nu hetzelfde qua koppeling aan je rekeningen met een Premium, Business of SuperGreen lidmaatschap.

Dank je @Tim#200792 , dat verklaart een hoop en dat neemt mijn scepsis weg. Ik ga die Metal Card dan maar eens aanvragen 👍

9 days later

Inmiddels heb ik mijn metal card en gelukkig gaat alles goed. Dank aan @pbruins84 en @Tim voor de hulp.

Het enige dat me nog wel opvalt is dat de factuur het nu heeft over "bunq Metal Card" voor 191,76, terwijl het 24 maanden bunq-'abonnement' is en de kaart gratis is....

Write a Reply...