NourWizard
@id4HQ#162234 Hi
Om wat voor betalingen gaat dit precies? Bunqme requests of normale SEPA overboekingen?
@id4HQ#162234 Hi
Om wat voor betalingen gaat dit precies? Bunqme requests of normale SEPA overboekingen?
Normale overboekingen
Gisteren een €0,01 betaling gedaan bij Simyo en de naam van de rekening kwam niet overeen met de naam die ik had opgegeven... terwijl ik de juiste naam van de rekening had opgegeven.
Klanten reageren vaak ook dat zij een melding krijgen dat de naam niet overeenkomt met het rekeningnummer
En op de bunq.me pagina staat ook niet de naam van de rekening maar de publieke naam... zal toch iets met elkaar te maken hebben
@id4HQ#162265 wellicht heb je hier wat aan: Add all your trade names to your account without wasting time
Hi 👋 @id4HQ#162265
Het kan enkele dagen/weken duren voordat het systeem van de andere banken de nieuwe tenaamstelling overneemt. Is het lang geleden dat je de handelsnamen hebt toegewezen? Daarnaast is het vaak vereist een overboeking te doen met de rekening(en) naar een bank die de naam-IBAN check heeft geïmplementeerd zodat de database je nieuwe tenaamstelling verwerkt.
@DaveFlash#162327 Done that... maar daar zit het probleem niet.
@Tim#162329 Is al tijd geleden... lijkt me niet meer dan normaal dat bunq mij voor iets factureert en dat het dan ook Out of the Box werkt!!!
@id4HQ#162333
Dat zou je zeggen maar bunq is afhankelijk van hoe snel andere banken meewerken aan de database. Zoals vermeldt in het topic over de feature:
@bunq#140841 How long does it take for other banks to see the updated trade name?
We synchronize the trade names linked to your sub-accounts twice a day! Although we’re quick, other banks can take up to 30 days to synchronize the new trade names. If they send you a message saying they can’t verify your trade name(s) yet, this is the reason. Once your trade name is synchronized from their side you’re good to go.
@Tim#162334 Wat betekent dat ik de komende maand geen tel abbo kan afsluiten omdat de naam niet correspondeert.
Ik heb bunq als leverancier en zij bieden mij iets aan wat niet werkt. Sterker nog, ik betaal ervoor. Hoe het aan de achterkant geregeld wordt, zal mij worst wezen... even cru gezegd.
Ik wil een werkende functie That’a All
Hetzelfde met bunq.me
Maak ik een betaling aan met een andere gekoppelde handelsnaam dan is nog steeds de naam van het hoofdaccount te zien.
Nog mooier...
Ik heb van mijn zakelijke bunq account (een gekoppelde handelsnaam) een betaling gedaan naar mijn privé bunq account.
De tenaamstelling van de rekening die ik zie in mijn privé overzicht is van het hoofdaccount terwijl het rekeningnummer van een andere handelsnaam is...
Moet ik bij jullie zelf ook één maand wachten???
Ik heb het vermoeden dat de fout bij jullie ligt. Dat de “publiek zichtbare naam” bij profiel wordt gebruikt voor:
1. Betalingen en ontvangsten
2. Tenaamstelling op afschriften
3. Tenaamstelling op webpagina bunq.me
Test maar eens uit en je zult zien wat ik bedoel.
Ook de foto die is ingesteld bij het hoofdprofiel wordt gebruikt. En niet de foto van de handelsnaam... indien ingesteld.
En bij de ontvangen gelden op mijn privé rekening staat als verzender mijn eigen persoonlijke naam... niet de handelsnaam waarvan ik het gestuurd hebt...
Dus het is bij jullie een kleine wirwar...
@id4HQ#162339
Bij bunq intern werkt dit heel anders en zie je de publieke naam van het account ipv de naam van de rekening vanwege 'aliassen'. Als je tikt op de foto van ontvanger of verzender bij een bunq naar bunq betaling zie je bij het IBAN wel het juiste logo en de tenaamstelling van de sub-account. Maar dit heeft niets te maken met het externe systeem.
Dat de meerdere handelsnamen niet ook getoont worden bij bunq.me is inderdaad erg jammer en hopelijk wordt dit in de toekomst aangepast.
Ik begrijp dat het vervelend is maar bunq en jij zijn afhankelijk van andere partijen voordat de juiste tenaamstelling extern verwerkt is. Je kunt er lang redenen voor zoeken maar dit is eenmaal hoe het systeem momenteel door Surepay is ingericht. Geduld is helaas een schone zaak.
@id4HQ#162335 snap prima dat je een werkende functie wilt, maar bunq geeft al aan 2x per dag te syncen, wellicht kun je de andere partij vragen of zij niet iets meer vaart kunnen maken? Het komt uiteindelijk op hun synchronisatie snelheid aan nu..
Verder, je hebt het steeds over "jullie"; maar dit is een publiek forum waar je met andere klanten praat (zoals Tim). Niet medewerkers. 😉