• Betaling premium account kind

Hallo,

Ik deel een joint account met mijn kind. Dat hebben jullie nu omgezet naar premium voor de komende 3 maanden. Tot er een nieuwe joint komt.

Straks van welke rekening zal de €4,99 2x worden afgeschreven?
Van mijn rekening?
Of 1x bij mij en 1x bij mijn kind. Dit is niet wenselijk. Hij is 13.

@Ashadebie-Lime-Panda#156238 Bij iedereen apart. Je kan die 5 euro natuurlijk ook overmaken nadat (of voordat) het is afgeschreven.
    Ik heb zelf een aparte gezamenlijke bankrekening voor het abonnementsgeld van bunq. Daar maakt iedereen geld naar toe over.

@JeroenE#156239 Ik heb nooit toestemming gegeven voor een “abonnement” op zijn rekening, dus dat klopt dan toch niet. Hij is nog minderjarig dus dat lijkt me niet de bedoeling.
      Prima dat er een nieuwe joint komt straks, maar ik wil nog steeds dat zijn bankkosten van mijn rekening worden afgeschreven

Heb het zelfde verhaal met mn vriendin. Ik had een overeenkomst voor Joint en betaalde dat. Mn vriendin heeft daar niet voor gekozen! Jullie zijn wettelijk verplicht haar twee maanden van te voren hierover in te lichten voor je haar gaat belasten!

Hetzelfde voor m’n vrouw en minderjarig kind

@Ashadebie-Lime-Panda#156246 Ik ben het vanzelfsprekend helemaal niet eens met de laatste acties van bunq.

Maar voor je zoon heb je wel een apart abonnement afgesloten. Iedereen is op persoonlijke titel bij bunq gekomen. Dat je dan gelijk in een gezamenlijk abonnement bent gegaan doet er op zich niets aan af dat iedereen apart bij bunq is geregistreerd. Nu het gezamenlijk abonnement is opgeheven zit iedereen dus op een persoonlijk abonnement.

@JeroenE#156253 Destijds ging het om Bunq Promo (gratis met een limiet van 250 euro). Dus het klopt wel dat ik nooit heb ingestemd met een account waarbij maandelijkse kosten van de rekening van onze zoon wordt afgeschreven.

@jgjverheij#156257 Ik ben het er helemaal mee eens dat je niet om die kosten hebt gevraagd.

Maar de bankrekening(en) zijn dus wel op persoonlijke titel van je zoon geopend. Dus nu er wel kosten komen dan worden die vanzelfsprekend niet spontaan bij jou afgeschreven maar bij je zoon.

@JeroenE#156253 Het lijkt mij niet dat zoiets zomaar mag bij een kind. Ik heb ook toestemming moeten geven voor het openen, dus het lijkt me dat ik ook toestemming moet geven voor de betaling.

En ik vind het niet erg om 2x 4,99 te betalen. Maar het miet wel gewoon van mijn rekening af, als ik het overmaak naar mn zoon is het meteen op aan de broodje kroket in de lunchpauze op school.

@Ashadebie-Lime-Panda#156273 Het maakt natuurlijk niet uit of het voor jou of je kind is. Alleen kan een kind zelf geen toestemming geven, dat gaat altijd via de ouder/verzorgen.

Bij bunq is er geen mogelijkheid dat geld voor het abonnement wordt afgeschreven van een bankrekening van iemand anders. Je kan dus wel een aparte ezamenlijke bankrekening openen bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je aan je kind wel kan uitleggen dat hij van die bankrekening geen broodjes kroket mag kopen.

@JeroenE#156278 Doe maar liever geen aannames. Met tieners weet je het nooit.
                      Bij joint kon het dus wel. En dat is waar de schoen wringt.
                      Maar goed , jij en ik verschillen van mening hierover.

@Ashadebie-Lime-Panda#156282 Ik begrijp wel dat het wel kon, ik zeg alleen dat het niet kan met losse abonnementen.

Je kan nog wel in een Pack stappen (of er zelf 1 maken en twee anderen vinden die er bij willen). Dan kan je dat vast wel regelen. Dat was sowieso al een optie.

Als je kind niet te vertrouwen is met de bunq app kan je die ook verwijderen van de telefoon en alleen een betaalkaart geven.

@Ashadebie-Lime-Panda#156238 Ik bevind mij in een exact dezelfde situatie. Had ook voor mijn 13 jarige zoon een joint abo afgesloten en ik betaalde de kosten. Hij kwam van een free abo toen ik hem toevoegde aan het joint abo.
                          Vindt het dus absoluut niet terecht dat bunq bedacht heeft dat hij nu zonder aankondiging 5 euro mag gaan betalen.
                          Vraag me echt hardop af waarom ze niet het oude joint abo lieten voor wat het is en pas bij introductie van het nieuwe ‘joint abo’ mij de keus gaven wat ik wilde.

@Webarcher#156336 Because they did not plan the new joint all along, but the HUGE backlash lead to that choice.

Gewoon overstappen naar een gratis bank rekening van de Rabo ABN of andere

Write a Reply...