• Ongevraagd omzetten naar duur abonnement?

In de begintijd van bunq klonk het nog goed, de slogan was toen iets van 'betaal alleen voor wat je gebruikt'. Dus geen dure abonnementen, we willen het anders en beter doen. Klinkt goed! Het klonk 'fair' en ik was fan.

In die tijd mijn twee zusjes overgehaald om ook zo'n rekening te openen, zodat we daar een gezamenlijke rekening op konden openen voor mijn moeder, die in een verzorgingstehuis zit. Op die manier kunnen ook zij gemakkelijk zelf uitgaven doen als ze eens boodschappen met haar moeten doen of een bakkie op een terrasje willen drinken.

We betaalden ieder alleen voor wat we daadwerkelijk gebruikten.. dat varieert zo tussen de 50 cent en max 2 euro in de maand. Gemiddeld misschien 1,00 denk ik?

Door deze idiote actie moeten we nu een enorme prijsverhoging betalen en gaan we opeens WEL naar abonnementen a 8,- de neus per maand!!

Dus met z'n drieën van 3,- / maand naar 24,- in de maand! Krankzinnig.
We zouden nog voor de pack kunnen gaan, 20,-. Maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.
En dat voor een rekening die we amper gebruiken.

Met name de manier waarop, zit me dwars. Een mail met hoop kleine lettertjes. En verpakt onder het idee dat 81% van 'onze gebruikers' wil meer groen! Dat heeft er niets mee te maken. Het was ook een erg suggestieve vraagstelling. Zoals anderen ook al noemen: ‘are you happy with complexity or do you prefer simplicity’. En dan nog, wie waren diegenen die die enquête gehad hebben. Naar wat nu lijkt heeft het merendeel die (suggestieve)enquête niet eens gehad.

Heeft iemand al juridisch uitgezocht of het überhaupt wel mag zo?

Op zoek naar alternatieven dan maar. Al valt een alternatief met zo'n soort gedeelde rekening niet mee. Ik vind het op zich niet erg om 'iets' meer te betalen, al is het maar dat het nu een principieel dingetje wordt t.o.v. bunq.

@Peter-Purple-Owl#154344 Ik ben het helemaal met je eens dat deze manier van communicatie niet okay is. Wat betreft je vraag of het juridisch wel mag allemaal: voor zover ik zie hebben ze het slim gespeeld. Er moet namelijk een redelijke termijn gegeven worden waarin klanten kunnen nadenken over de verhoging en of ze die wel acceptabel vinden en dus of ze hun abonnement willen behouden. Die termijn geeft bunq nu in de vorm van 3 gratis maanden Premium. In die maanden kun jij al klant nadenken of je wil blijven, terwijl je ook nog de features gratis mag uitproberen (waarschijnlijk in de hoop dat je die zo top vindt dat je niet meer weg wil en de prijsverhoging accepteert). Als ze je vanaf nu meteen extra gingen laten betalen dan was dat niet legaal geweest, maar hoe ze het nu doen is voor zover ik weet precies binnen de lijntjes van wat mag...

@Ambiebambi#154360 De drie maanden gratis premium klopt niet helemaal. Ik had joint met in totaal 3 personen ( = 10 euro), nu wordt het 3x 5 euro. Dus binnen die drie maanden betalen we al 5 euro extra.

Idd heel leuk dat je nu gratis 3 maanden Premium krijgt, maar in deze 3 maanden zijn mijn kosten al 200% gestegen, waar we voorheen rond de 1 euro zaten, zijn vanaf nu al meteen de maandelijkse vaste transactiekosten van 2 euro ingegaan.

Dus ze kunnen wel de termijn van 3 maanden gratis Premium inlaten gaan, maar dat neemt niet weg dat ik nu al 200% extra aan kosten kwijt ben.

@Mischa-Magenta-Badger#154384 Waaraan ben je die kosten nu al kwijt? Dat had ik even gemist.

@Ambiebambi#154412 Nee de eerste drie maanden is 4.99 per persoon en daarna wordt het 7.99 per persoon.

@Ambiebambi#154414 Met vier mensen in een joint gaat het dus naar 200% van de kosten.

@jgjverheij#154420 Ah zo, ja dat had ik gemist. Maar dat zou dus niet moeten kunnen eigenlijk, want dan gaat de prijs omhoog zonder dat je er eerst een redelijke termijn over hebt mogen nadenken. Helaas kun je er niet zo veel tegen doen, behalve je account opzeggen 😅Je kunt op consuwijzer kijken wat je allemaal voor stappen kan ondernemen, maar die zijn heel beperkt.

@Ambiebambi#154414 Aan vaste transactiekosten

helemaal eens, vind het geen stijl om dit zo door te voeren heb o.a. een free abonnement voor een rekening en dan zouden we nu ineens 95 voor premium of nog meer voor green premium moeten betalen, dit zonder overleg en heb helemaal geen behoefte aan green, als ik een boom wil planten doe ik het zelf wel

bunq locked the discussion.
                        Write a Reply...