• Een grote uitgave doen

@Heiko-Hartwig#145522 Dat zijn de standaard vragen die iedereen tegenwoordig krijgt als ze bij bunq bankrekeningen openen. Heb je die nog niet eerder gekregen?

Toen ze hier mee begonnen zat er een bug in waardoor sommige klanten die vragen bijna iedere dag opnieuw kregen.

@JeroenE#145528 I think I didn’t receive this.

@Lui#145529 Ik weet niet waarom de vragenlijst wel (of niet) wordt gestuurd. Destijds begreep ik dat ze dit stapsgewijs aan iedereen gingen sturen.
      Ik kreeg hem ook een aantal keer en heb dit toen aan support gemeld. Daarna heb ik hem niet meer gehad.

@Slummi#145520 maybe you've heard the news that major banks(in NL) received heavy fines for not combatting fraudulent stuff enough. Bunq is a new bank and is being monitored closely by authorities. Bunq didn't get a fine, they know they can not afford missteps there as a Newby I think. The procedures are in line with what the authorities dictate them. I'd say bunq appears more strict, but is simply applying all the rules as intended, and other banks didn't (hence the fines).

Yes, sometimes legitimate customers get a false positive. And then bunq tries to resolve this asap after compliance verified the case. This keeps the system safe. Is it unfortunate for legitimate customers? Yes, can definitely be. But bunq is simply.keeping the authorities happy. 🙂

I’m not mad at the banks. They’re just following the laws. It’s the crooked and stupid lawmakers that piss me off.

In mijn geval is het onmogelijk om een inkomen op een bunq rekening te laten storten en dit omwille van een hypotheek die loopt bij een Belgische bank en ik dus verplcht ben om mijn maandelijks inkomen op een rekening bij deze bank te laten storten.

@Bart-Hummingbird#145547 Ik heb dit ook, maar het gaat direct na ontvangst door naar bunq (minus het hypotheekbedrag)

@Bart-Hummingbird#145547 Hi Bart, in de meeste gevallen hoeft dit niet. Het is alleen verplicht om een rekening te hebben (vaak al een paar maanden met salaris) bij de desbetreffende bank. Dit doen de meeste banken om een goede check te kunnen doen van je inkomsten en kijken of deze overeenkomt met wat jij hen op geeft :)

Echter is het na het afsluiten van de hyphotheek vaak gewoon toegestaan om je betaalrekening elders te hebben. Zolang je maar natuurlijk wel je maandelijkste afschrijving voldoet.

Anders kan je indd zoals Hemmik zegt simpelweg je salaris minus de hyphotheek met een betaalverzoek naar jeself overschrijven naar bunq.

@ReinieR-Together#145565 Klopt. Aan deze optie heb ik ook al gedacht maar nog niet geconcretiseerd

@DennisdeWitNL#145475 Hey! Ik heb vorig jaar mijn iPhone gekocht welke per ongeluk door Apple 2 keer is afgeschreven (en dus een kleine € 3.000 was). Hierbij heb ik persoonlijk nergens last van gehad en kon mijn rekening gewoon blijven gebruiken. Ook heb ik mijn Credit Card bij ABN AMRO een keer opgewaardeerd met € 3.500 en heb nergens last van gehad. Zelfs een leuke Unibet-middag (buitenlands goksite, zoals @JohnDo aangaf) waarbij ik een storting kreeg van € 1.500 heeft geen problemen veroorzaakt.

@MitchellvB995#145581 Dat klinkt goed. En gefeliciteerd! :-))

Betaal vakanties met bunq en een andere auto met Apple Pay. Geen problemen gehad.

@DennisdeWitNL#145475

Write a Reply...