• Blij met bunq premium!

Ik sta echt te kijken van alle negatieve reacties op bunq premium. €7,99 per maand is inderdaad niet de goedkoopste optie, maar hey, bunq is ook niet zomaar een bank. Bij welke Nederlandse bank krijg je zo'n geweldige ervaring?

Ik ben sinds dag 1 een bunq gebruiker en heb de app zien groeien naar een complete bank in je broekzak. Nu met de bunq debitcard is het echt helemaal af.

Bunq is voor mij echt een oplossing die miste in de Nederlandse bankenwereld, zowel zakelijk als prive. Hier heb ik echt wel een paar euro per maand voor over.

Keep up the good work bunq!

Op zich vind ik 7€ ook niet per se te hoog. Om eerlijk te zijn zou ik features en scenario's kunnen voorstellen waarbij ik zelfs meer zou betalen.

Wel vind ik dat je er dan meer waarde voor moet krijgen en op dit moment vind ik die te min. Natuurlijk, bunq heeft een goede app met een paar leuke features, maar thats it. Aan de andere kant mist Bunq ook een aantal mogelijkheden die andere banken wel bieden. Zowel in app als qua product keuze.

Maar wat mij het meest irriteert, is dat het "premium" pakket wordt opgedrongen, zonder aankondiging. Ik wil geen 25 rekeningen of MasterCard, laat staan 2. De prijsverhoging is daarom voor mij nergens op gebaseerd.

Ik ben net overgestapt en gebruik Bunq als primaire bank; al je incasso's overzetten is echt een administratief rotwerk. Het is dus niet een kwestie van makkelijk weggaan, want dan moet ik dat proces herhalen.

Met dit soort wijzigingen ben ik mijn vertrouwen in Bunq kwijt.

Grappig dat bunq positievelingen inhuurt ;-)

Mooi zo! Ik ben er over na aan het denken ook over te stappen, ik heb namelijk ook wel wat extra euro's over voor deze top bank! Alleen heb ik sommige features niet echt nodig, ik had in dat geval dan graag wel wat minder willen betalen en dat ik die functies niet had. Heb je al tijd gehad om NFC payments uit te proberen, werkt alles snel en naar behoren? En weet jij toevallig hoe het precies werkt als je via bijvoorbeeld AliExpress word gevraagd om je Mastercard gegevens, wanneer je dan kan selecteren van welke rekening het wordt afgehaald? Ik snap namelijk niet precies hoe de Mastercard werkt met al mijn verschillende rekeningen, en van welke rekening abonnementen op de Mastercard worden afgehaald? Is dat op de rekening waar de Mastercard op dat moment op staat geselecteerd of op je facturatierekening. Ik hoor het graag!

Goed om te horen! Ik heb zelf een iPhone, dus op contactloos betalen moet ik denk ik nog even wachten. Maar in de bunq update 5 video ziet NFC betalen er wel soepel uit!

Wat betreft de debitcard denk ik dat je deze gewoon kunt koppelen aan een rekening, net zoals je nu doet met je gewone pas.

Het is een debitcard en geen creditkaart. Er is dus - denk ik - geen facturatiemoment. Ik verwacht dat de MasterCard net als de huidige bankpas werkt, met de uitzondering dat je ermee in China kunt bestellen via MasterCard. Op het moment van betalen wordt realtime afgeboekt.

"€7,99 per maand is inderdaad niet de goedkoopste optie" is wel heel erg zwak uitgedrukt wanneer je meer aan het andere einde van de schaal zit.

"Een paar Euro" is voor mij 2 hooguit 3 Euro en niet 8.

1 Mastercard is prima maar geen 2 vanwege de kosten.

Ik ben vrij zeker dat bunq hierop wél zullen reageren.

Het is ook mooi om te zien dat jij die €7,99 over wil houden voor bunq, alleen, een maandelijkse abonnement voor je financien? Ik heb dus geld nodig om mijn geld te beheren. Ze hebben heel lang naar studenten gepromoot en verwachten dat wij hierin meegaan. Sterker nog de hele USP van bunq was dat je de vrijheid hebt om meerdere rekeningen te hebben met verschillende mensen en nu bestaat het in principe niet meer. Niet gratis iig. Ze nemen functies van mij weg in ruil voor (meer) geld.

Wat het frustrerend maakt is de reacties die naar voren komen. Bunq blijft roepen dat ze naar hun klanten luisteren maar aan hun manier van reageren zowel via de klantenservice, Together community én via de media, hebben is het zo te zien dat zij hun plannen hebben gemaakt en de reacties/feedback van de community mag lekker hier blijven voor het geval dat iemand vraagt of er hier interactie plaatsvind.

Het is enorm jammer omdat bunq succesvol is geworden mede door de enorm betrokken bunq community en er word overduidelijk niet naar geluisterd.

Ik ben wel benieuwd wat nu mist aan de bunq app.

Je krijgt 3 maanden gratis als het premium pakket neemt, wie weet welke coole functies er tegen die tijd weer zijn gebouwd!

Nee hoor:), ik heb gewoon nog even gekeken naar opties die andere banken en pay2d bieden. Ik vind het fijn om meerdere rekeningen te hebben lopen, dit kost je bij ING al 1,45 per rekening. Bij pay2d zijn er heel erg veel overige kosten, die lijst is heel erg lang en je betaald alleen al 2 euro voor opwaarderen. Tevens heeft bunq aardig wat features die ik inmiddels niet meer kan missen, andere banken hebben deze features niet of niet allemaal. Ik ben het met de mensen eens dat 7,99 best veel geld is, maar het is niet veel geld voor wat je krijgt. Als je geen behoefte hebt aan een mastercard of via Android NFC betalen, is het idd heel veel geld. De beste optie voor mij was dan om voor max. twee euro een maestropas met max. 5 rekeningen ofzo. Maar die optie is er helaas niet.

Het feit is gewoon dat mensen die het ergens niet mee eens zijn zich sneller uitspreken dan mensen die het prima vinden.

Zelf ben ik ook van mening dat de prijs momenteel wat aan de hoge kant is, maar toch vind ik het wel waard. Omdat ik niet mijn geld wil onderbrengen bij een bank die het investeert in zaken die ik niet steun. Liever blijft mijn geld gewoon van mij, zoals bij Bunq!

Alleen je kan niet terug naar wat je nu hebt.

Wanneer je toch wat mist heb je pech.

Nope, ik ben gewoon een optimist ;-)

Ja klopt, maar als je een betaling doet via internet. Van welke rekening wordt het geld dan afgehaald? Weet iemand dit?

Wat er over 3 maanden misschien wel of niet beschikbaar is, dat is niet bepaald een sterk argument om nu te gebruiken aangezien de ingezette trend een verslechtering is ....

Uiteraard reageren we op zo veel mogelijk topics en comments, zoals we allemaal kunnen zien is het alleen bijzonder druk en is het simpelweg niet bij te benen 😄

Maar dit is Together, laten we vooral allemaal op elkaar blijven reageren en elkaar helpen. Iedereen hier is immers bunqer 🌈

Ik heb juist het idee dat bunq heel erg goed luistert naar haar klanten. De debitcard en betaallinks delen via social media zijn toch voort gekomen uit de vele aanvragen op Together.

Dit is de eerste positieve reactie/topic van vandaag.

We ❤ bunq

Je koppelt de pas in de app gewoon aan een van je rekeningen. Vervolgens doe je je transactie en kun je eventueel (voor een volgense transactie) je pas weer aan een andere rekening koppelen.

Laat me starten met dat Ik een zakelijke rekening heb bij Bunq en blij ben met wat ik nu krijg (voor 1 euro p.mnd heb ik een bedrijfsrekening, als mijn pas verloopt, dan kijk ik wel of ik premium ga)

Alle commotie maakt dat ik ook even een reactie plaats. mijn denk dat als je puur naar het Bunq product kijkt na de updates dan is het premium product het bedrag a 8 euro p.mnd waard. (Los van of je de mastercard gebruikt)

Persoonlijk denk ik dat de keuzes die Bunq nu heeft gemaakt wel strategische missers zijn en op korte termijn actie behoeven om de volgende redenen:

- Bestaande klanten kijken niet sec naar het product welke hier nu ligt om de waarde van het product in te schatten. Mijn gevoel is dat er een grote groep early adapters is die Bunq erg hoog hadden zitten en dat ze in een co-creatie met Bunq hebben gezeten. De nu opgeleverde updates zien zij als iets wat ook van hen is en horende bij het oude abonnementstarief.

- Het lijkt of Bunq een prijskaartje heeft geplakt aan de life time value van klanten en op basis daarvan een verkeerde keuze heeft gemaakt. Wat is de waarde van een klant die 1 euro per maand betaalt, maar gratis waardevolle ideeen geeft ter verbetering van je product en meerdere nieuwe klanten aandraagt die op basis van de nieuwe updates wel premium gaan.

- Bunq is niet congruent in zijn (eerder wel goed uitgedragen) strategie; Bank of the free is in conflict met een premium product welke niet gebaseerd is op de echte klantwens (dit vind ik persoonlijk de meest vreemde keuze in het verhaal, aangezien in het productinovatie gedeelte wel de dialoog met de klant zeer open was, wellicht heeft het met de afstand van het "Amsterdamse" tot de provincie te maken, de gemiddelde provinciaal (no offense, ik kom ook uit de provincie) is erg prijs bewust en 100 euro per jaar is niet iets wat we maandelijks aan quinoa salades uitgeven :-)

persoonlijk ben ik tevreden met Bunq, dus ik blijf gewoon!

Ik wens Bunq veel succes met de keuzes die het maakt, het lijkt me dat je de positieve vibe en welwillend van je early adaptors (ambassendors) koestert, een kniebuiging naar hen is geen teken van zwakte maar onderdeel van de bankof the free, namelijk toegeven als je merkt dat je iets te bankachtig acteert :-)