• Entrepreneurs Developers
  • Automatisch account geblokkeerd na grote betaling

Elke keer als ik grote betalingen uitvoer dan wordt daarna mijn account automatisch geblokkeerd voor uitgaande betalingen en krijg ik een melding ban bunq dat ze dit doen om mij te beschermen, maar het is bloedirritant dat dit elke keer gebeurd en ik wordt er gek van. Waarom doen ze dit elke keer?

• GGWizard

• Edited

@New-Blue-Bear-3386955120#258302
      HI there 🖐,
      I am not sure what you consider large and who is the sender of the transaction and for what you receive the payment.
      I normally receive sums that could be considered large (over 10K EUR) from other banks, even outside Europe with all the due notes to indicate the nature of the transfer and I have never suffered any blocking.
      I am sure bunq is informing you when it happens and offers ways to clear payments.

This is to protect your deposits and everyone's deposits. Compliancy is not a joke and is part of standards for Dutch and international banking.
      If you do not need this type of security features probably bunq is not the financial partner which fits your needs. Definitely I would not call names just because I can not behave as I wish.

Regards ☀️
      GG

@New-Blue-Bear-3386955120#258302 Hoi Sander! Gebruik je je account voor een van de volgende dingen?

• Gokken met grote sommen geld;
        • Stortingen en/of opnames van aanzienlijke bedragen in contanten;
        • Actief handelen of aanzienlijke investeringen doen in vastgoed, forex, edele metalen, crypto-activa en/of niet-gereglementeerde markten;
        • Geld ontvangen van, geld uitgeven in of geld sturen naar hoogrisicolanden, zoals de landen die door de Europese Unie als hoogrisicoland zijn aangemerkt en landen die vijftig punten of minder scoren op de corruptieperceptie-index van Transparency International.

Deze activiteiten zijn namelijk niet toegestaan op bunq accounts.

Thijs changed the title to Automatisch account geblokkeerd na grote betaling.

@thijsoost#258309 Nee dat doe ik niet.

@New-Blue-Bear-3386955120#258327 Neem dan even contact op met bunq support om te vragen waarom je account steeds geblokkeerd wordt.

@thijsoost#258329 Al gedaan. Mogen ze niks over zeggen. Vermoeiend…

4 months later

HET IS IRRITANT DAT IK ZO LANG GEBLOKKEERD STA EN NIEMAND NORMAAL KAN BEREIKEN VOOR DIT PROBLEEM

@New-Yellow-Cheetah-2436466667#272443 Hey 👋,

Please know that you‘re posting to the community forum. There are several reasons why an account can be blocked, which can’t be answered here in the community by us regular users. It would be guessing and not a real help to you.

🌈 At least here’s some knowledge for you about blocked accounts and what to do:

https://together.bunq.com/t/i-was-blocked

To help you with your account contact bunq Support in the app.

@New-Yellow-Cheetah-2436466667#272443 Hoezo kan je niemand bereiken? Heb je contact opgenomen met bunq support?

@thijsoost#272447 Mij is hetzelfde overkomen; het duurde 27 dagen voordat ik antwoord kreeg via de in-app support.

Overigens bleek er niks aan de hand met mijn account; na het geautomatiseerde "Your account is under review" bericht zou het fijn zijn geweest om ook een geautomatiseerd "Your account is no longer under review" bericht te krijgen.

a year later

@New-Yellow-Cheetah-2436466667#272443

hoelang duurde voor dat deze weer openging ik heb het zelfde probleem momenteel?

Beter aan jullie service werken 2023, afspraken maken met jullie klanten en die vervolgens niet nakomen ik stop me abbonement per direct bij jullie nadat me rekening weer open is, ik raad jullie serieus af van deze hele bunq.

@New-Emerald-Horse-4237785681#286281 Je plaatst nu een bericht in de community, wij gebruikers kunnen je hiermee niet helpen. Neem contact op met bunq als je ondersteuning wilt van een bunq medewerker: https://together.bunq.com/d/32181

Write a Reply...