• Developers
  • App stuk of het verificatie systeem ?

Leuk hoor, de Bunq app. Ik tracht al anderhalf uur mijn identiteit te verifiëren met paspoort en rijbewijs. Doch steeds foutmeldingen. En al twee keer geverifieerd met een andere bankrekening. Nog steeds wordt gevraagd om “enkele documenten “ Ik geef het op. Jammer Bunq…

@New-Green-Lemur-3409177167#256625
    Hi 🙌,
    I am sorry you have issues registering your new account. I am not sure what you mean you managed to get verified twice with another bank account... so you have already a bunq account?
    Bunq allows only one account per person (for which you can have multiple sub accounts).
    My advice, but I am not using android, is to delete the App from your mobile phone, re install it and check your internet connectivity is solid, it might just work instantly.
    If not, you could reach the bunq support, if you can not do it from within the App, you can contact bunq via email at support@bunq.com.
    Good luck 🍀
    GG

Bedankt voor het antwoord. Ik gebruik ook geen Android… Ik heb vanmiddag een Bunq account aangemaakt en moet het verificatie proces doorlopen. Als ik mijn paspoort in het fotokader plaats, dan wordt de kleur groen ten teken dat het OK is en de foto wordt automatisch gemaakt. Na verzending krijg ik steeds de foutmelding. Na vele (erg veel) pogingen heb ik via mijn ING account geverifieerd door 2 keer 1 cent over te maken, doch het systeem blijft mij vertellen dat verificatie van mijn identiteit nog niet gelukt is. Wat nu?

@New-Green-Lemur-3409177167#256629 Waarschijnlijk krijg je ten onrechte de melding te zien dat je nog documenten moet opsturen. Verificatie kan tot twee weken duren, dus ik denk dat je even geduld moet hebben. Heb je al eens contact opgenomen met bunq support om te vragen of ze nog gegevens van je missen?

http://together.bunq.com/d/32181-how-do-i-contact-support

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Toen kwam ik wel door het identificatie proces inclusief video. Daarna BSN kunnen invullen. Bedankt voor de suggesties, het lijkt te zijn gelukt.

@New-Green-Lemur-3409177167#256631 Goed om te horen, en welkom bij bunq!

@New-Green-Lemur-3409177167#256631
              Great 👍 Happy it worked with re installing the App.
              Concerning the tests you did from your ING account... I am not sure where you were sending the transfer to. If you do not have your bunq account verified and activated (which might takes from 5 minutes to some days depending fro the verifications needed) your account technically does not exist yet and neither any sub account with an IBAN number.
              Only after verification and activation is completed for which you will receive a message, you will be able to fetch the IBAN number to execute your first transfers ✅
              I wish you all the best and fun using bunq. Welcome 🙏
              GG

Bedankt voor de info. Maar kijk eens naar het bijgevoegde plaatje. Als uploaden van een document (paspoort, rijbewijs) niet lukt, krijg je de mogelijkheid om met een andere bankrekening (immers, al geverifieerd) dat te doen. Er wordt dan 1 cent afgeschreven van b.v. een ING rekening. Dat bedrag staat direct op je rekening… Bovendien had ik vòòr de afgeronde verificatie al met een iDeal betaling € 100,- naar de Bunq rekening gestort, dat ook direct op het saldo zichtbaar was. Ergo, je betoog is niet helemaal juist…

@New-Green-Lemur-3409177167#256693 De optie om te verifiëren met een andere bankrekening is volgensmij vrij nieuw, en die bestond nog niet toen GG en ik ons aanmelden, misschien dat hij dit daarom niet herkent. Daarnaast weet ik ook niet of hij de tekst op de screenshot heeft gezien, aangezien je screenshot in het Nederlands is en GG volgensmij geen Nederlands spreekt. Het is in ieder geval opgelost!

2 years later

We zijn 2 jaar verder en het probleem is nog steeds niet opgelost. Nu voor de tweede keer geidentificeerd en krijg weer foutmeldingen. Hier heb ik weinig geduld voor.

Write a Reply...