• Ask the Community
  • Bunq Maestro pas werkt nergens in de Verenigde Statem

Zoals de titel al zegt, werkt mijn pinpas op geen enkele plek in de VS. Ik heb de klantenservice benaderd, en die geven mij het verhaal dat debit kaarten hier niet “gangbaar” zijn. Dat is voor mij niet nieuw aangezien ik hier gewoond heb, er klopt ook vrij weinig van, gezien mijn ING debit kaart het overal wél doet.

Zijn er meer mensen die in de VS zijn geweest waarbij de pas nergens werkte? Kan niet zo zijn dat een ING Maestro kaart wel werkt, en die van Bunq niet.

@Bastiaan#237404 Yes dat is allemaal nagelopen!

@Yahyaalgehaili#237412 In de VS zijn met name Mastercard en Visa de standaard (naast Amex en een paar andere Amerikaanse creditcards). Maestro is wel van Mastercard, maar heeft een andere standaard.

Een Mastercard debit card zou dus gewoon in de VS moeten werken. De reden dat je ING-pas werkt, ligt er waarschijnlijk aan dat deze ook Vpay ondersteunt (Visa).

Als je met een bunq-pas op reis wil buiten Europa, dan is de TravelCard de beste optie, die wordt gezien als een Mastercard creditcard en dus breed geaccepteerd.

Als je nu in de VS bent, dan is je beste optie om een Digicard (virtual card) aan te maken in de app en deze te linken aan GooglePay of ApplePay. Dan kan je waarschijnlijk op veel meer plekken terecht.

Maestro simply doesn't work in the US, regardless of bank. Please get a MasterCard - you can add one to google pay/apple pay for immediate usage.

@Samzoiets#237448 In my Bunq app (up to date) there is no option to add Apple Pay to a digi card. This would be great!

@Luke-Azure-Dragon#237597 It's not officially supported anymore (for some reason) but you should be able to add the card details of the DigiCard manually through the Wallet app and then use it just like a regular card.

Write a Reply...