Ik vind het heel raar dat ik anno 2022 bij een slimme/moderne bank als Bunq niet kan kiezen om meldingen te krijgen van incasso’s en betalingen die binnen komen zonder dat ik daar de meldingen bij krijg van betalingen die ik tussen mijn eigen rekeningen heb geautomatiseerd (2x; één voor het verzenden en één voor het ontvangen 🤦🏼) en incasso’s die ik elke maand krijg en automatisch betaal.
Ik hoef niet voor elke geplande betaling een melding, maar ik zou wel een melding willen zodra een geplande betaling niet lukt. Het zelfde voor incasso’s die ik automatisch accepteer.
Als ik automatisch geld naar m’n spaarrekening overmaak elke maand hoef ik geen melding dat dat binnen komt, maar als er geld binnen komt van aan externe rekening voor een factuur of loon zou ik dat wel willen zien.
Ik accepteerd automatisch de incasso van mijn internet en mobiele abonnement van een rekening, en ik hoef daar geen melding van maar wel als dat bedrag ineens hoger is dan ik geaccepteerd heb. Dan weet ik dat ik er even naar moet kijken.
Volgens mij is het veel handiger om de twee opties ‘betalingen’ en ‘betaal verzoeken’ op te breken in wat meer opties zodat iedereen kan aanzetten waar behoefte aan is:
Geaccepteerde incasso’s
Geaccepteerde incasso’s die boven het geaccepteerde bedrag uitkomen, en dus niet vanzelf geaccepteerd zijn
Niet automatisch geaccepteerde incasso’s
Binnenkomende betalingen van een eigen rekening
Binnenkomende betalingen van externe rekeningen die automatisch gesplitst worden
Binnenkomende betalingen van externe rekeningen die niet automatisch gesplitst worden
Geplande uitgaande betalingen die zijn gelukt
Geplande uitgaande betalingen die niet zijn gelukt
Daarnaast zou het ook handig zijn om betalingen van bepaalde rekeningen of rond een bepaald bedrag op stil te kunnen zetten. Bijvoorbeeld voor loon, toeslagen, of andere maandelijkse betalingen.