• Concurrentie en transparantie van kostenopbouw

Om ING, Rabo of ABN geldwolven noemen is niet meer eerlijk. Deze banken hebben grootte overheads met personeel, ontroerend goed, en allemaal zaken waarvan je denkt dat de prijs van de klant omhoog word gedrukt. Maar Bunq zijn sinds vandaag de grootste geldwolven. Het pluspuntje van Bunq was de goedkope kosten voor de voordelen die het bankieren met Bunq had. Dit is nu bijna compleet weg, geen Maestro-kaart voor €1 en geen 10 IBAN rekeningen meer. Alles zit nu in hun 'premium' product voor en welgenoegen €7,99 per maand. €95,66 per jaar voor mijn bankzaken? Bij ING betaal ik helemaal niets als student (€17,40 per jaar als je dat niet bent) en kan ik een studenten Mastercard Creditcard krijgen voor €12,50 per jaar (ook €17,40 weer voor niet-studerende volwassenen). En wat bied bunq met 'premium'? Twee Mastercard, maar dan als debit. Leuk hoor /s. (Dat naast de Maestro debit kaart die ik nu al voor €1 heb, 25 IBAN rekeningen waar ik maar 2 van nodig heb ook al had ik gisteren de mogelijkheid van 10 rekeningen, en gratis geld pinnen (alsof iemand dat nodig heeft)).

Bunq heeft de champagne opgetrokken en denkt dat het geld nu gaat binnenstromen. Andere gebruikers klagen maar er word, na mijn mening, laconiek gereageerd op kritiek met betrekking tot de update. Gebruikers die morele voldoening krijgen met dit 'premium' product met volledige transparantie en die ook €7,99 gaan betalen wens ik succes, maar eigenlijk wil ik ze hard uitlachen.

Bunq zou eens transparantie moeten stellen over hun ontwikkelingsproces (denk aan beta testers en feedback over de kosten) van deze update en een duidelijk kostenopbouw van hun product want dit vind ik nergens op slaan.

Hey Niels!

Wanneer je al gebruiker bent hoef je uiteraard niet te wisselen naar Premium, jij kunt bunq blijven gebruiken zoals je dat niet doet.

We hebben hard gewerkt (en blijven hard werken💪) aan het neerzetten van de allerbeste bank app met de allerbeste service.

De prijzen zijn uiteraard niet lukraak gekozen, hier is uiteraard goed over na gedacht. De vergelijking met andere banken is soms lastig qua prijs, omdat wij als bunq echt anders zijn, in ideologie en doel.

In dit topic hebben veel andere bunqers het over de update (en uiteraard over de prijzen), ook laat Ali hier een berichtje achter over de prijzen. 👍

Koen, dat we de gratis dienst het zelfde kunnen gebruiken is natuurlijk gewoon flauwekul en ook een schande dat jij dat durft te claimen. Je LIEGT!!! Want waar zijn mijn 10 rekeningen en mijn pas die 1 euro per maand kost (+9 euro elke 4 jaar)? Dat heeft bunq ons ontnomen terwijl DAT is waar we onze overeenkomst voor haddrn.

Ik vraag mij af of dit alles wel wettelijk is. En Ali kan mooi kletsen; hij praat volledig om de klachten heen. What...the...?

Dat is weer de halve waarheid Koen.

Je kunt bunq blijven gebruiken zoals je het nu doet totdat je betaalpas expireert.

Dat zou voor mij 03/20 zijn op zijn laatst.

Jullie vergeten dat van de bunqers waarvan de passen als eerst gaan verlopen ook de helpers zijn geweest om die app zo goed te krijgen.

Er zit denk ik maar een ding op. De eerste 3 maand lekker gebruik maken van de gratis periode, een portemonnee vol pasjes bestellen en dan opzeggen. Wat je zaait, zul je oogsten...

"jij kunt bunq blijven gebruiken zoals je dat niet doet" - Ook na bet verloop van mijn huidige Maestro-kaart?

"We hebben hard gewerkt" -En nu willen we geld zien ofzo?

"allerbeste bank app met de allerbeste service" -Maar wel stug vast houden aan een product dat niet gewaardeerd word door een groot deel van de huidige gebruikers.

"De prijzen zijn uiteraard niet lukraak gekozen" -Eurootje voor de service en zes voor de winst? Niet? Laat dat dan eens zien en claim dan pas transparantie.

"ook laat Ali hier een berichtje achter over de prijzen" - waarin echt premium product als Netflix vergelijkt word met de prijs die voor 'premium' terwijl ik Bunq niet zo revolutionair is als Netflix of Spotify. Bunq heeft een jasje geleend van de grote bank nagemaakt en zeker goede verbeteringen toegevoegd maar Netflix en Spotify hebben naar iTunes gekeken en dachten zij het veel slimmer aankonden pakken en een compleet nieuw businessmodel ontworpen waar Apple nu achteraan loopt. Oh en Netflix en Spotify hebben geen concurrenten die onder hun prijzen aanbieden.

Ik kan net als andere gebruikers absoluut niet vinden in de redenering van Bunq. Bunq was twee dagen geleden al innovatief en vandaag zijn mooie functies bijgekomen, maar al wat wij zien is een bank die denkt dat zij het wiel opnieuw gaan uitvinden en daarvoor een lekkere premie willen rekenen.

Alsof bunq daar last van heeft. Inkoop van een bankpas is minder dan een euro.

Mooi het gebeuzel van support wordt lek geprikt. Want gebeuzel is het.

Nu er massaal, gestructureerd en onderbouwt tegengas geven wordt, verschild support zich achter holle en loze argumenten.

Typisch geval trainingkje gevolgd hoe strooi je klant zand in de ogen. Gelukkig lukt dat niet want veel mensen die de voordelen van de oude bunq structuur zagen zijn daar veel te slim voor.

Write a Reply...