• Ideas Payments
  • [SUGGESTION] Incassomachtigen / e-Mandate the support pics bunq

+1 for e-mandates if it's not unsafe or old fashion

23 days later

Hoe staat het er nu voor met Greenwheels?

Would be really nice if e-mandates was added. I cannot pay my Haarlem city taxes with my Bunq account. This requires me to use one of these other banks. Thankfully I have an ABN AMRO account for my mortgage. I feel really bad for folks who only have Bunq.

5 months later

+1 for e mandates! Several services i use require e mandates. If this cant be used i cant use bunq as mij only bank

2 months later
          Sander changed the title to E-mandate doesn't work with bunq.
            a month later

+1 voor ondersteuning e-mandaten bij bunq!

@Marliene#71338 -1 voor Consensus voor het gebruiken van oude legacy toepassingen als e-mandaat, SEPA Direct Debit is het nieuwe pan-Europese incasso systeem, die moeten ze gewoon ondersteunen zonder rare fratsen zoals de oude elf-proef op rek. nrs., en dan werken alle banken in het SEPA gebied met hun incasso systeem, dus als ik morgen mijn Britse Monese of Revolut IBAN doorgeef of een week later m'n Duitse N26 IBAN, dan hebben ze die gewoon te accepteren

@DaveFlash#71366 Even ter info voor mij: móeten partijen zoals Concensus SEPA Direct Debit ondersteunen? Als maar genoeg gebruikers last hebben van legacy technieken en dit heeft (al dan niet terecht) impact op de gebruikerservaring van bunq, dan zou het toch een overweging kunnen zijn om hier energie in te steken.

@Marliene#71372 Ja, als zij een automatische incasso mogen incasseren, dan is dat automatisch een SEPA Direct Debit, andere vormen van automatische incasso kennen we niet in de Eurozone.

Als zij andere banken wel accepteren, dan moeten zij ook bunq accepteren omdat er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen IBANs van verschillende banken.

Dat zij met een ouderwets systeem werken, betekent dat zij een probleem hebben. Als je per e-mail een machtiging afgeeft, dan moeten ze dat accepteren.

@Samzoiets#71377 correct, het feit dat bunq zelf niet met het (oude) e-mandaat systeem werkt betekend idd niet dat ze dan maar bunq mogen uitsluiten. zolang ze incasso's van andere banken accepteren zijn ze ook verplicht om bunq te accepteren voor incasso of bijv. de rekeningen van N26, Monese, Revolut etc. gewoon alle banken binnen het EU/EER SEPA gebied, dus ook die van N26 die met DE00etc beginnen, die van Monese met GB00etc, Revolut GB02etc. alle Europese banken dus.

@Marliene#71372 idd, SEPA Direct Debit is de incasso zoals we die nu kennen in de digitaal eengeworden betaalmarkt onder Single European Payments Area.. Zoals hier boven beschreven hebben ze gewoon bunq te accepteren.

@DaveFlash#71385 Helder, dan trek ik bij deze mijn +1 in ;)

a month later

@Koen-Orange-Swan#21243 Ik loop ook tegen deze e-mandaat / e-machtiging aan bij shuttel.nl waarbij bunq niet in de lijst staat.

De organisatie is zelf al bezig met een oplossing vinden. Wellicht waarderen ze suggesties. Als een e-mandaat oud is, wat is dan de nieuwe variant?

@Joeri-Silver-Lynx#79675 + is dat SEPA Direct Debit?

@Joeri-Silver-Lynx#79675 Andere bank was mijn oplossing, bunq ondersteunt dit nog niet.