• Ideas Payments
  • [SUGGESTION] Incassomachtigen / e-Mandate the support pics bunq

Ik probeerde vandaag mijn automatische incasso voor de gemeente Alkmaar (dit is uitbesteed bij cocensus.nl) te wijzigen, maar Bunq stond niet in de lijst met banken...

Hoi Mike! Dank voor die melding! Elke organisatie hoort bunq gewoon toegevoegd te hebben, we gaan er voor je achter aan! πŸ’ͺ

Ik kom het dagelijks tegen dat webshops, organisaties ed geen Bunq hebben om via Ideal te betalen.

Hoi!

Wanneer dat gebeurt kan je altijd een chat met ons openen in het support tabblad.

Nogmaals, alle organisaties die iDEAL aanbieden horen alle banken toegevoegd te hebben, ook zonder ons verzoek. Maar we helpen ze er graag aan herinneren zodat we met z'n allen gewoon bunq kunnen gebruiken πŸ˜„

In mijn geval gaat het niet om iDeal, maar het autoriseren van een machtiging. Of gaat dat ook dmv iDeal?

Hey Mike,

Jouw geval gaat inderdaad niet om iDEAL. Toch is het natuurlijk wel de bedoeling dat jij gewoon kunt betalen hoe jij wilt, we gaan er achter aan πŸ’ͺ

Mike bedankt voor je screenshot, dit helpt ons enorm om te achterhalen waar het aan schort πŸ‘Œ. Er is inmiddels contact opgenomen met Cocensus βœ‰ en we updaten dit topic als we meer weten.

Gemeente Valkenswaard kon ook geen bunq accepteren. Na een chat met bunq support hebben ze contact opgenomen. Het was binnen een paar uur geregeld. Mooi toch van bunq. Kunnen andere banken nog veel van leren.

Met iDeal heb ik weinig problemen. Maar ik ben zeven (!) weken met American Express bezig geweest om ze een aanvraag op/via bunq te laten accepteren. Steeds weer beloftes dat het snel goed zo komen maar uiteindelijk heb ik van pure ellende maar m'n ING rekening gegeven (waar ik juist vanaf probeer te komen, gelukkig zijn we qua gezamenlijke rekening al helemaal over en is die bij ING gesloten).

Helaas heeft bunq nog steeds last van dingen en dat zouden ze zelf ook heel graag anders zien. Ik weet vanuit m'n eigen werk hoe lastig het is om als kleine Challenger een deuntje me te spelen in een markt die gedomineerd wordt door een paar grote partijen. Daarbij steun ik het business model van bunq, ben ik blij met nieuwe spelers op deze markt en heeft het bunq team en grote gun factor. Ik werk wel om de beperkingen heen nog even maar het kan soms frustrerend zijn ja.

2 months later

Helaas zit ik met hetzelfde probleem. Het is bij gemeente Haarlem (Cocensus) niet mogelijk om te kiezen voor Bunq. Is er al wat meer bekend hierover?

2 months later

Hi Jason πŸ™‚

I noticed that your question hasn't been answered so I wanted to go ahead and answer it for you!

At this time, we are not compatible with Cocensus because we do not support e-mandates.

We will go ahead and update you and this topic once this changes πŸ‘

In gemeente segbroek den haag card wasn't working too when I tried to pay . But I showed them transaction overview they accepted it, so was no problem at all.

The same problem with Greenwheels, bunq is not listed in the list for iDeal / automatische incasso. After contacting support, they sent me a PDF to print and sign.

Thanks Mark,

We'll contact them as well! πŸ‘Œ

2 months later

Hallo Elise,

Is hier ondertussen al meer over bekend?

De jaarlijkse aanslag is voor veel mensen waarschijnlijk weer binnen. Zonder automatisch incasso kan die (volgens de website althans) niet in termijnen worden betaald. Zou heel erg fijn zijn als jullie deze voor eind maart hebben geΓ―mplementeerd :)

Hi Matthijs!

I really appreciate you following up!

At this time, there is not any updated news on this but I can make sure to let you know if there is 😊

I do appreciate this feedback and I will be sure pass it along- we always take it into consideration for future improvements πŸ‘

Thanks again and enjoy your evening!

a month later

Robeco also uses the E-mandate system, which for me should be a must-have feature on an digital (and even IT) oriented bank.

Sounds a bit silly to have a system for this, but now having to resort on signing dead trees βœ’πŸ“œ because bunq doesn’t support such a system. If Orange lions 🦁 and farmers πŸ‘¨β€πŸŒΎ have this feature (I presume), the tech savvy entrepreneurs πŸ‘¨β€πŸ’» are staying behind on their own philosophy. πŸ€”

I have been trying to order and pay the "delivery bundle" at Albert Heijn using my bunq account. Although at first I thought the issue was with Albert Heijn, apparently it is caused by the fact that bunq does not support e-mandates. It would be great if e-mandates would be included in the next release! Keep up the good work, bunq!

Hi JelmerπŸ‘‹

We will make sure to update this topic once we have more information to share with you.

And thanks! We will definitely keep up working hard to provide you with a smooth bunq experience.

Cheers!

20 days later

We zijn bijna een jaar verder, Cocensus heeft nog steeds niet de mogelijkheid om een bunq rekeningnummer door te geven... πŸ˜’