• Hand recognitions does not work

Toch een vraag op dit forum. Ik heb nu echt herhaaldelijk last van het feit dat mijn hand niet herkend wordt. Het gekke is dat dit alleen op mijn zakenrekening is en ook niet altijd. Vandaag was het weer raak! Wel 50 keer mijn hand gescand, handherkenning gereset (wat dan wel mijn hand accepteert) en de app opnieuw opgestart. Drama!

Wie herkent zich in dit schrijnende verhaal :)

Hoi!

Wanneer de twee verschillende accounts op het zelfde toestel anders om gaan met de handherkenning komt dit waarschijnlijk door de kwaliteit van de eerste scan op dat account. De eerste scan is waar de nieuwe pogingen op gebaseerd zijn, waardoor het belangrijk is dat deze goed gelukt is.

Je kunt in je veiligheidsinstellingen altijd de handherkenning even herstellen. 👍 Uiteraard kan je hier ook instellen dat je liever een wachtwoordzin gebruikt dan de handherkenning, zo ben je er alsnog van af. 🤓

Verschillende malen opnieuw ingesteld daar ligt het niet aan en sorry een zin met 5 woorden om te betalen?? In 2018?

Dan dus zo moeten klinken:

“Wachtwoordherkenning van Bunq werkt niet”

Ik heb het gebruikt op 3 apparaten... Al die tijd vlekkeloos gewerkt en nog steeds. Ik gebruik telefoons met goede kwaliteit camera en flits.. denk wel dat dat verschil maakt.

Dat zeker! De kwaliteit van de camera is zeker belangrijk 👍

Dat heb je het al.. een apple ;) Maar zonder gekheid, lijkt mij dat die zeker goed moet werken.

Zou inderdaad goed moeten zijn! Ik zou even naar de support chat gaan, dan checken we even wat er mis gaat 👍

Ik wil er ook niét vanaf, functioneerd uitstekend! ✋ Kwaliteit maakt hét verschil, dáárom hebben we óók voor Bunq gekozen natuurlijk 😉

Al gedaan maar ik denk dat men het niet weet. Op mijn privé account nooit problemen zakelijk wel. En wel op dezelfde foon.

Dank voor jullie reactie!

Al gedaan maar ik denk dat men het niet weet. Op mijn privé account nooit problemen zakelijk wel. En wel op dezelfde foon.

Dank voor jullie reactie!

Nieuwe handen 👐 vast ook geen optie? :(

Bij mij werkt t ook top, het is een van de USP's van bunq

Ook hier regelmatig last van foute scans, wat voor veel frustratie zorgt.

De chat geeft graag aan hoe ik mijn scans kan resetten, we doorlopen de stappen en een tijdje later werkt het weer niet. Onderliggende hardware was iPhone 7 en nu X, dus aan de camera zal het niet liggen :)

Mijn “oplossing” is nu om een API client (MoneyMoney.app op macOS) te gebruiken, want via de API zijn handscans niet nodig.

Ben het overigens niet eens met mijn workaround: ik verwacht dat mijn bank een systeem kan bouwen dat áltijd in staat is om mij te herkennen.

Dat het via een API client wél zonder handscan werkt is indicatie voor mij dat de Veridium scans voornamelijk bedoeld zijn voor client-side security (natuurlijk wél met een remote check), het zou dus óók met device-eigen dingen als TouchID en FaceID kunnen.

Handherkenning werkt prima zolang je je hand niet boven een glanzende / reflecterende ondergrond houdt.

Ik vind het ook wel prettig werken... nog nooit een rejected scan gehad in ieder geval.

Probeer je toevallig te scannen als je vingertoppen vies/bedekt zijn o.i.d.?

Van alle keren dat ikzelf handherkenning heb moeten gebruiken is het letterlijk 2x fout gegaan in meer dan een jaar...

Nog nooit fout gegaan, soms vraag ik me zelfs af of die überhaupt wel iets checkt. 😁

Werkt voor mij in ieder geval vlekkeloos.

Merk dat bij mijn telefoon de Handscan ook niet altijd lekker werkt wanneer in mijn hand gewoon 'in de lucht' houdt. Plaats ik mijn hand op een tafel/muur/watdanook pakt hij hem wel. Misschien stelt je camera niet goed genoeg scherp in de app?