• Automatisch BTW scheiden

Momenteel heb ik binnen m'n zakelijke account een BTW rekening. Wanneer er een factuur aan me betaald wordt, maak ik automatisch de BTW daarvan over naar de BTW rekening. Maar soms vergeet ik dit en dan na het kwartaal zit je weer met die kosten. 🤮

Hoe chill zou het zijn dat ieder bedrag wat binnen komt boven een zelf in te stellen bedrag (bijv. €100,-) gescheiden wordt. 21% automatisch naar de BTW rekening. Hoppa. 🎉

Hoi! Dat zou zeker tof zijn!

Toch denk ik niet dat we dit als bunq gaan maken, omdat er veel redenen en rekeningen zijn waarmee je dit zou willen. Automatisch een bepaald bedrag van je salaris naar je vakantierekening bijvoorbeeld 😄

Hierom is er een makkelijkere optie! We hebben een publieke API waarmee iedereen van alles kan bouwen om bunq nog handiger te maken. Een voorbeeld hiervan is Flow, een app waarmee je "flows" in kunt stellen die zorgen dat je geld zo georganiseerd is als jij wilt 👌

Dit kun met boekhoudprogramma Informer doen. Die maken het BTW deel over naar een aparte rekening min de voorbelasting. Veel nauwkeuriger dus dan 21%.

Zie: https://helpdesk.informer.eu/hc/nl/articles/115001724894-BTW-reservering-bunq-

Flow werkt nog niet trouwens.

Write a Reply...