DennisChamp
Hallo,
Ik zie dat er hier veel mensen zijn die bunq als hoofdrekening gebruiken. Toch lees ik ook vaak dat mensen bij bunq (en andere fintechs ook, hoor) onder een vergrootglas liggen als zij grotere bedragen betalen. Ik kom geregeld berichten tegen van mensen die te maken krijgen met compliance als ze een grote betaling doen of een betaalverzoekje van 1000 euro voor hun iPhone die ze op Marktplaats verkopen ontvangen hebben.
Compliance is natuurlijk goed dat het er is, maar het moet geen last worden. Vorig jaar werd ik heel snel een uurtje geblokkeerd na een verificatiebetaling en sindsdien ben ik toch wat terughoudender geworden.
Zijn er mensen met bunq die weleens bijvoorbeeld een nieuwe iMac, MacBook of iets anders duurs volledig met bunq betaald hebben? Hoe was jullie ervaringen? Konden jullie dit gewoon doen, of leverde dat problemen op?
Mijn gevoel zegt dat bunq daar moeite mee zou kunnen hebben en dan het account zou kunnen opschorten. Ik ben een eerlijke zzp’er en zo’n tijdelijke blokkade zou een ramp voor mij betekenen.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Het is één van de redenen waarom ik twijfel over bunq als hoofdrekening. Het zou fijn zijn als jullie die twijfel weg kunnen nemen.
Dankjewel,
Dennis