• Best program for automatic receipt processing

De bonnetjes functie is natuurlijk fantastisch. Helaas is het automatisch koppelen van bonnetjes aan de boekhoudpakketten bij onze huidige leverancier niet mogelijk (Moneybird). Hierdoor moeten alle bonnen (inclusief de bonnen uit 2017-2018 handmatig worden ingevoerd). Door BUNQ kan dit vast beter. Welk boekhoudpakket heeft van deze kans al gebruik gemaakt?

Volgens de recente presentatie zijn de “goed geïntegreerde pakketten”:
    - Moneybird
    - Moneymonk
    - Kleisteen
    - Visma
    - Asperion
    - Jortt
    - =Exact
    - Tellow
    - Informer
    - Gripp
    - Factuursturen
    - e-boekhouden.nl

De vraag is, wie heeft de BUNQ bonnetjes en automatische BTW verwerking hieruit het beste geregeld?

Kleine tip: hou er rekening mee dat als je je bonnetjes/facturen inscant/inleest in een boekhoudpakket en/of bunq het erg moeilijk is om daar weer bij weg te gaan (lock-in), omdat het overzetten/downloaden van al die data heel moeilijk en soms zelfs onmogelijk kan zijn. Daarom archiveer ik mijn facturen altijd op m'n Mac/PC met hetzelfde nummer als de betaling, dan kan ik er altijd bij.

Moneybird ondersteund zelf toch bonnetjes scannen?
        Waarvoor dit dan ik de bunq app? Ik doe het zelf met de moneybird app.

@IT-Beheer-Nederland-Magenta-Cheetah#123230 Moneybird ondersteunt het inderdaad ook. Er zit niet zo veel verschil in beide methoden, behalve de hierboven genoemde.

@BlackEyedNL#123203 Daarin vindt ik Jortt ook goed, kan je gewoon koppelen aan je Dropbox account en daarin worden je facturen opgeslagen.

En makkelijk om facturen direct via je PC naar Jortt te krijgen door ze op te slaan in je Inbox-folder.

5 months later

Ik gebruik zelf MoneyMonk https://goo.gl/5XGw7t, en heb meerdere Bunq rekeningen gekoppeld. Bunq en MoneyMonk ondersteunen een zogenaamde Real-Time koppeling, dus zodra er een transactie plaatsvind in Bunq, is deze direct zichtbaar en te koppelen in MoneyMonk.

Mocht je het willen uitproberen, dan kan ik het ten zeerste aanraden.

full disclosure: Meld je je aan via bovenstaande link, dan krijgen we beide een korting.

Volgens mij is er nog geen enkele partij die de "bonnetjes API' van bunq gebruikt. Heb het wel gevraagd aan Jortt en die hebben het op de roadmap.

3 months later

Weet iemand of er ondertussen een koppeling is met Unit4 Multivers?

15 days later

@Michael-Red-Eagle-2896474782#166306 Ik heb vandaag gebeld met Unit4 Multivers en er is geen koppeling zoals b.v. met Rabobank. unit4 geeft aan dat het initiatief daarvoor door Bunq genomen moet worden en Bunq geeft aan dat Unit4 gebruik kan maken van de API.

Ik ben bang dat er op deze manier nooit een koppeling gaat komen. Jammer genoeg voor mij een reden om zakelijk niet over te stappen naar Bunq! Iets wat ik overigens jammer vindt want als deze betaal koppeling er wel zou zijn zou ik morgen nog overstappen van Rabo Zakelijk naar Bunq zakelijk

Hallo Jan, dank voor je update. Ik hoop dat de bunq moderator toch de moeite gaat nemen om vanuit bunq contact op te nemen met Unit4 om tot een oplossing te komen, 2 Nederlandse bedrijven moeten daar toch samen uit komen!

@Michael-Red-Eagle-2896474782#169834 Hi 👋🏼 Michael,

Thanks for pointing this out. I have tipped my contact at bunq with the question if they can kickstart this :)

You are right, surely two great Dutch companies should be able to work something out.

Thank you John, much appreciated!

Tim changed the title to Best program for automatic receipt processing .
                              a month later

Hey John Do, did you hear back from your contact at bunq by now? Thanks

Write a Reply...