• Nieuwe Passen layout

Ik vind de nieuwe Passen tab niet fijn. Het zag er zo mooi uit met alleen de bovenkant van de pasjes die je heen en weer swiped en het was oersimpel om een pas aan een andere rekening te koppelen.

Nu is het gewoon een standaard lijst met veel te grote afbeeldingen en buttons. Een downgrade van intuïtieve gestures naar old style kliks en scrolls. Past zo niet bij bunq.

Moet wel eens zijn dat de vorige layout gebruiksvriendelijker was. Misschien iets minder duidelijk maar er zijn nu wel extra stappen dan het pas/rekening wijzigen toegevoegd. Die handeling doe je vaker dan qr code scannen heb ik zo het idee.

Goede verbetering! Logischer om de QR button onderin te hebben. Ook het switchen van passen is nu duidelijker.

Keep up the good work!

Ook ik vind de nieuwe lay-out niet beter. Het switchen van een rekening aan een pas kost nu meer clicks en kost meer tijd. Ik gebruik die functie bijna iedere keer, en nu kost me dat meer tijd. Ik baal nu dat ik de app geupdate heb...

Wacht, ik zie nu dat er een grote knop "koppel pas" onderaan het passen scherm staat. Dat maakt het minder moeilijk om te switchen. Hmmm, ik baal nu minder... :-)

Ik vind het ook wat minder dat er nu meer 'clicks' nodig zijn om te wisselen van pas. Vaak doe ik dit even snel als ik bij de kassa sta of bij het tankstation, dus voor mij is sneller beter.

Een alternatief zou kunnen zijn dat er een optie in het quick menu van de app (iOS) staat die direct naar het wisselen van je hoofdpas gaat.

Ik vind de nieuwe methode ook te ver weg/te veel clicks.

Dit is erg jammer...

Normaal kon je zo even snel de pas van rekening wisselen in de rij van de kassa....

Echt jammer dat het wisselen van pas nu nog een klik extra is.

Qua usability vind ik het ook een gekke keuze om koppelen een laag dieper te stoppen dan het selecteren van een pas. Het lijkt mij dat de meeste gebruikers 1 pas hebben en dus zelden gebruik maken van het scherm met passen. Het koppelen van de pas aan een andere rekening doe ik bijna dagelijks en zou je eigenlijk zelfs vanaf het rekeningen scherm al moeten kunnen doen.

De oude methode van switchen ging veel sneller. In de rij van de kassa wil ik snel switchen, het scannen van een qr code doe ik als ik achter mn laptop zit en alle tijd heb. Liever het oude scherm terug dus.

Ik vind het er super goed uitzien!

Hahahahaha. In plaats van Click - Click is het nu Swipe - Click - Click. Dit kost je dus ongeveer een halve seconde extra, als je het een beetje onder de knie hebt. Het is niet zo dat nu ineens thuis al de juiste rekening met de pas moet worden gekoppeld. Wel een beetje overdreven😉

Idd jammer dat er meer geklikt moet worden om een pas te wisselen! Ik stel voor rekening lang ingedrukt houden om de pas er snel aan te koppelen, dit zou met 1 lange klik kunnen. Op iPhones kan het ook met de drukgevoeligheid van het scherm! Deze word in de rekeningen tab namelijk nog helemaal niet gebruikt. De nieuwe plaats van de QR is overigens wel een hele vooruitgang👍

Nieuwe indeling is een stuk beter, deze plaatsing van de knoppen is veel intuïtiever en past beter in de flow van de app! maar die passen pagina is idd een beetje lomp uitgevoerd met bijna schermvullende passen in beeld.

De QRcode knop zit nu op een perfecte plek! Heel logisch tussen de betaal en ontvangsmogelijkheden, superfijn!

Alleen wat een drama om mijn pas aan de juiste rekening te koppelen. Vooral als ik inderdaad zoals boven in de rij sta bij de kassa. Als UX'er denk ik: die flow kan echt simpeler, of eerder intuïtiever.

Ik moet nu eerst zoeken of min pas op de juiste rekening staat en zo niet naar een ander scherm bewegen. Als ik direct naar het passenscherm ga zie ik niet duidelijk aan welke rekening hij gekpppeld is.

Ik denk aan een knopje per rekening om een pas daarmee aan de betreffende rekening te koppelen met één klik (bij >1 passen is dat iets complexer, maar waarom een extra scherm maken voor Paswissel als dat ook best in het rekeningscherm.. past.

Een andere toevoeging zou ik zien in een duidelijker indicatie aan welke rekeningen de pas op dot moment is gekoppeld. Een icoontje/kleur/rekeningnaam is toch veel gebruikersvriendelijker dan een rekeningnummer waarvan ik ze alle 10 echt niet kan onthouden? ;)

My $0.02

Ja inderdaad, een knopje rechts om meteen je standaard pas aan die rekening te koppelen zou perfect zijn

+1

Nu is het net even teveel stappen

+1

Jammer dit... Omslachtig om nu even de rekening te wijzigen

Zoveel mensen die aangeven dat het wisselen van passen juist sneller moet kunnen. Jammer dat Bunq niets met deze feedback doet. Het is geen kwestie van "even wennen" aan een nieuw design.

Eens, het was heel fijn om zo snel een pas van rekening te kunnen wisselen. Echter zit de QR scanner nu ook wel top.

Bunq doet juist heel veel met ons commentaar! Ze kijken en discussiëren heel hard mee bij Bunq Together heb ik gemerkt. Laten we lekker samen alles beter maken in tegenstelling tot klagen en ons lot accepteren zoals dat bij andere bedrijven gaat ;)